25.12.2015

Hoe overleef ik…De feestdagen

hoeoverleefik de feestdagen

Vandaag is het kerst. Zie jij op tegen al het lekkers of denk je; Ach, het is toch kerst dan mag het wel?
Ik weet inmiddels dat dit soort dagen niet de makkelijkste zijn. Even terugkijkend op Sinterklaas; al die lekkere chocolade letters, schuimpjes en kruidnootjes. Gelukkig kon ik mij inhouden!
Maar nu met kerst puilen de winkels weer uit met kerstkransjes, lekkere hapjes en grand desserts!
Maar wat nu als je juist wil afvallen? Hoe pak ik het aan?

Sporten
Normaal train ik op de vrijdagen met Jelle maar vandaag kan dat niet. Geen probleem want ik het mijn training anders ingepland. Mijn sportschool is tweede Kerstdag gewoon open dus daar ga ik in de ochtend heen om te trainen. Op zondag sport ik normaliter ook altijd maar ik wil niet twee keer achter elkaar in de sportschool trainen dus ga ik een uur banen zwemmen zodat mijn lichaam weer een goede prikkel krijgt.

Voor vandaag staat er ook beweging op het programma: Ik ga wandelend naar mijn kerstdiner!
Dit is een half uur heen en een half uur terug.
Misschien kun jij ook wel wandelend naar je kerstdiner?
Moet je ver reizen en wil je toch wandelen? Stap een halte eerder uit of parkeer je auto een stuk van het adres af.

Voeding
Eerste kerstdag staan er niet veel gangen op het menu dus dat scheelt.
Tweede kerstdag pakken we groter uit en staat er meer op het menu.
Tijd om mijn voeding daarop aan te passen!

Ontbijt:
(twee glazen lauw water bij het opstaan)
Glas kamille thee
Schaaltje yoghurt met: lijnzaad, kaneel, rozijntjes en wat stukjes appel

Tussendoor:
Rijstwafel met Slankie smeerkaas

Lunch:
Carpaccio salade
Oh lekker hier heb ik nu al zin in!
Gisteren heb ik bij de lokale Italiaan vers gesneden carpaccio gehaald.

Tussendoor:
(dit neem ik mee naar mijn ouders)
Handje ongezouten nootjes

Diner:
Verrassing! Maar er wordt rekening gehouden met mij dus er zal geen vette saus of andere minder gezonde dingen zijn.

Tweede kerstdag ga ik ook licht ontbijten en lunchen zodat ik genoeg ruimte heb voor het uitgebreide diner.
En weet je? Je wordt echt niet dik van die twee dagen met kerst te veel eten. Of straks met Oud&Nieuw die ene appelbeignet (ooh mijn favoriet!!) te veel.
Het zijn de andere maanden van het jaar waarin je geen een gezonde keuze maakt.

Zet hem op en maak een gezonde keuze voor jezelf!

Liefs
Suus

Vorige post Volgende post

Dit vind je misschien ook leuk

0 reacties

Laat een reactie achter